Tankar på ett kärnkraftverk

När man står där och pelar och filar lite på sina ventildelar så kommer man till en liten pun(g)kt då man börjar koncentrera sig på annat och lyssna på ljuden runtomkring. Till sin lilla förtvivlan hör man en välbekant kvinnoröst ljuda i radion. Robyn närmare bestämt.. sedan efter en och en halv veckas lyssnande på MixMegapol tar jag mod till mig och byter radiostation. Jag klarar det ej längre, jag pallar inte trycket. Det är MINST tio gånger på en tiotimmarsdag de spelar Robyn. Visst är det olika låtar men de är ju så motsägelsefulla så hälften voro nock.

Call your girlfriend and tell her that its gonna be me and you but im dancing on my own watching you kiss her so why dont you hang with me.

Visst kvinnan är duktig och produktiv. Vad är det, 3(?) skivor på ett år helt hux flux. Men det faller mig inte i gomspenen. Nu när vi ändå är inne på det spåret och jag har radiobitarna relativt färskt i sinnet finns det en annan smart slagdänga som jag inte får ihop.

Bye, bye Hollywood Hills I'm gonna
miss you wherever I go I'm gonna
come back to walk these streets again
Bye, bye Hollywood Hills forever

Det är i alla fall inte något den här lilla damen får ihop i sin lilla skalle.
Tror ni att jag börjar bli cynisk och bitter så har ni förmodligen rätt.

Kommentarer
Postat av: Mimmi Bäcklin

Det är ok att vara cynisk och bitter. Och tack för blogginlägget!

2011-10-11 @ 21:03:43
URL: http://mymlomist.wordpress.com
Postat av: Linda

Hihihi. : )

2011-10-15 @ 18:21:47
URL: http://rudan.blogg.se/
Postat av: Emma

Men den som skrev den där slagdängan är väl inte direkt känd för att vara smart heller? Så man kan ju inte blama honom/henne/det.

2011-10-19 @ 11:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0